OM SKOLAN

Tillskärarakademin i Göteborg utbildar i textila hantverksyrken för Mode och Scenkonst med fokus på kvalitet, estetik och hållbarhet.

Hjärtat i verksamheten är sömnad och mönsterkonstruktion. Det har vi utbildat i sedan 1947 då Elsa Harms-Kroon grundade skolan.

Idag driver vi fem heltidsutbildningar med tillsyn och statsbidrag från Myndigheten för Yrkeshögskolan. Vi har även ett stort utbud av kurser för dig som vill pröva på eller fördjupa dig inom området.

Vi vill möta dig som är nyfiken på din historia, samtid och framtid. Tillsammans med dig vill vi hitta nya perspektiv inom det textila hantverket. Tillsammans med dig vill vi arbeta mot en mer hållbar Scenkonst- och Modebransch. Vi vill genom vår kunskap ge dig en trygg och inspirerande miljö för att utveckla din hantverksskicklighet och uppmuntra dig till tron på dig själv i den kreativa processen.

Låt din framtid inom mode och scenkostym börja hos oss!